facebook

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik obrotowy" według Centrum Fotelików 2019

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik obrotowy" według Centrum Fotelików 2019

Zauważalny wzrost popularności fotelików obrotowych (pisaliśmy o tym TUTAJ) spowodował, że dziś każdy liczący się producent ma w swojej ofercie przynajmniej jeden model z taką funkcją. Konsekwencją tego jest coraz większa ilość tego typu fotelików na rynku. Najnowsze wyniki testów zderzeniowych, opublikowane przez ADAC na wiosnę 2019, zmusiły nas do zaktualizowania naszego rankingu, w którym wybieramy najlepszy fotelik obrotowy. Choć jak na razie pierwsze miejsce pozostało bez zmian, to do naszego zestawienia trafiło kilka nowych modeli. Poprzedni ranking jest dostępny TUTAJ 

Dla tych z Was, którzy stoicie właśnie przed wyborem kolejnego fotelika dla swojego dziecka, prezentujemy ranking oparty o najświeższe wyniki testów zderzeniowych ADAC. Kryterium według którego powstało nasze zestawienie to średnia wyniku jaki dany model osiągnął w teście zderzenia czołowego oraz bocznego. Skala ocen zaczyna się od 0,5 a kończy na 5,5 choć ze względu na to iż testy wykonywane są w Niemczech, lepszym wynikiem jest wynik niższy.

Jednocześnie chcemy podkreślić, że jest to ranking najlepszych według nas fotelików obrotowych, w związku z tym każdy prezentowany poniżej model jest bezpieczny (testy ADAC to potwierdziły) i warty uwagi, pod warunkiem, że pasuje on do dziecka i auta, jest dobrze zainstalowany, a maluch prawidło zapięty. W tym zestawieniu konkurencja jest naprawdę zażarta, a różnica pomiędzy miejscami 1-8 to zaledwie 0.6 punktu.

Rankingi mają jednak to do siebie, że wszystkie miejsca muszą zostać zapełnione. W przypadku remisu, wyższe miejsce otrzymuje fotelik który posiada "świeższe" testy. Wszystkie modele są oczywiście dostępne w naszych sklepach stacjonarnych, gdzie bez problemu możecie je przymierzyć i zakupić.

 

Miejsce

Model fotelika

Zderzenie
czołowe

Zderzenie
boczne

Ocena
średnia

Rok
testów

1 Britax Römer Swingfix i-Size / Swingfix M i-Size 1.0 1.7 1.35 2018
2 Cybex Sirona Z R i-Size + baza "Z" 1.7 1.2 1.45 2019
3 GB Vaya i-Size 2.5 1.0 1.75 2017
4 Cybex Sirona Z i-Size + baza Z 2.4 1.3 1.85 2019
5 Nuna Norr 1.6 2.3 1.95 2019
6 Britax Römer Dualfix i-Size / Dualfix M i-Size 2.1 1.8 1.95 2018
7 Cybex Sirona S i-Size 2.9 1.0 1.95 2018
8 Recaro Zero.1 i-Size 1.7 2.2 1.95 2017
9 Nuna Rebl Plus 2.5 1.9 2.2 2017
10 Maxi-Cosi AxissFix AIR 1.7 2.8 2.25 2018
11 Joie Spin 360 2.3 2.8 2.55 2017

 

 

1. Britax Römer Swingfix i-Size / Swingfix M i-Size

Swingfix i-Size i Swingfix M i-Size to zasadniczo jedno i to samo siedzisko. Z tą różnicą że jeden z nich (Swingfix i-Size) posiada na wyposażeniu wkładkę redukcyjną przeznaczoną do przewożenia najmniejszych maluchów (w teorii nawet noworodka). Fotelik pozwala przewozić dziecko wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, dzięki czemu może pochwalić się również tym iż zaliczył Test Plus (więcej o Test Plus pisaliśmy TUTAJ)

Plusy  Minusy
  • najlepszy wynik w testach zderzenia czołowego ADAC 2018/1

  • sporo miejsca na nogi

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie do oparcia kanapy oraz nieco zwiększa przestrzeń na nogi dziecka)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • zaliczony Test PLUS

  • otwarty zagłówek

  • dodatkowy system ochrony bocznej SICT Inside

  • system Pivot Link
  • Britax Römer Premium Line Made in Germany

  • łatwy w obsłudze mechanizm obrotu

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • cena

  • możliwe problemy z dopasowaniem wkładki redukcyjnej w wersji Swingfix i-Size (brak możliwości odpięcia reduktora pod główkę, co nie sprawdza się przy wysokich, a drobnych dzieciach)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką

 

2. Cybex Sirona Z R i-Size + baza Z

Sirona Z "R" to fotelik obrotowy stanowiący drugą część zestawu modułowego. Przygodą z obrotową bazą "Z" rozpocząć można wpinając na nią fotelik Cloud Z i-Size przeznaczony dla noworodków, a następnie większe siedzisko, które posłuży do około 4 roku życia. Sirona Z "R" to siedzisko które pozwala na przewożenie dziecka wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, co miał bezpośredni wpływ na bardzo wysokie wyniki w testach ADAC.

Plusy  Minusy
  • jeden z najlepszych wyników w testach zderzenia bocznego

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • zintegrowany system dodatkowej ochrony boczne L.S.P.
  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • dźwiękowy sygnalizator prawidłowego ustawienia nogi podpierającej

  • część zestawu modułowego wraz z fotelikiem dla noworodka Cloud Z i-Size
  • cena
  • nisko osadzone siedzisko może ograniczać widoczność dla dziecka w niektórych autach

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska fotelika do pozycji pionowej


 

3. GB Vaya i-Size

Vaya i-Size to fotelik, który dobrze radzi sobie z drobnymi pasażerami, zapewniając im odpowiednią pozycję. Dodatkowo doskonale wykonany pod względem estetycznym i wizualnym. Fotelik z możliwością jazdy tyłem w pełnym zakresie oraz przodem od 15. miesiąca życia i 75. centymetrów bardzo dobrze łączy w sobie innowacyjny wygląd z najnowszymi rozwiązaniami w kwestii bezpieczeństwa.

Plusy  Minusy
  • najlepszy wynik rankingu w testach zderzenia bocznego

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • zintegrowany system dodatkowej ochrony boczne L.S.P.
  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • technologia ER-TECH obniżająca przeciążenia działające na odcinek szyjny kręgosłupa przy ustawieniu fotelika przodem do kierunku jazdy

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu

  • dodatkowa wkładka z pianki na siedzisku fotelika
  • nisko osadzone siedzisko może ograniczać widoczność dla dziecka w niektórych autach

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska fotelika do pozycji pionowej

  • mechanizm regulacji zagłówka umieszczony w trudno dostępnym miejscu, choć nie korzysta się z niego na co dzień

 

4. Cybex Sirona Z i-Size + baza Z

Sirona Z to brat bliźniak modelu Sirona Z "R" z tą różnicą że, w tym modelu dziecko może być przewożone również przodem do kierunku jazdy od 15 miesiąca życia. Przykład modelu Sirona Z i Sirona Z "R" bardzo dobrze prezentuje różnice pomiędzy bezpieczeństwem jakie zapewnia fotelik tyłem do kierunku jazdy w porównaniu z fotelem przodem w przypadku zderzenia czołowego.

Plusy  Minusy
  • jeden z najlepszych wyników w testach zderzenia bocznego

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • zintegrowany system dodatkowej ochrony boczne L.S.P.
  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • dźwiękowy sygnalizator prawidłowego ustawienia nogi podpierającej

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu

  • technologia ER-TECH obniżająca przeciążenia działające na odcinek szyjny kręgosłupa przy ustawieniu fotelika przodem do kierunku jazdy

  • część zestawu modułowego wraz z fotelikiem dla noworodka Cloud Z i-Size
  • cena
  • nisko osadzone siedzisko może ograniczać widoczność dla dziecka w niektórych autach

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska fotelika do pozycji pionowej

 

5. Nuna Norr

Nuna Norr to drugi fotelik obrotowy w naszym zestawieniu, który może który poza testami ADAC, może pochwalić się pozytywnym wynikiem Test Plus. Fotelik przeznaczony jest do przewożenia dziecka wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, a spora ilość wkładek redukcyjnych pozwala na odpowiednie dostosowania siedziska, nawet w przypadku drobnych maluchów.

Plusy  Minusy
  • obszerne siedzisko

  • system wentylacji po bokach siedziska

  • dodatkowa tapicerka letnia w zestawie z fotelikiem

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • siedzisko ustawione dość wysoko

  • dobre wychylenie

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach
  • cena (dość wysoka w porównaniu z innymi modelami tego segmentu – choć należy pamiętać że w zestawie jest dodatkowa tapicerka)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiły się o element ramy)

 

 

 

 

6. Britax Römer Dualfix i-Size/ Dualfix M i-Size

Dualfix i-Size i Dualfix Mi-Size to zasadniczo jedno i to samo siedzisko. Z tą różnicą że jeden z nich (Dualfix i-Size) posiada na wyposażeniu wkładkę redukcyjną przeznaczoną do przewożenia najmniejszych maluchów (w teorii nawet noworodka). W przeciwiwństwie to innego modelu tego producenta (Swingfix i-Size) ten fotelik może zostać wykorzystany do przewożenia dziecka tyłem oraz przodem do kierunku jazdy

Plusy  Minusy
  • sporo miejsca na nogi

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie do oparcia kanapy oraz nieco zwiększa przestrzeń na nogi dziecka)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • otwarty zagłówek

  • dodatkowy system ochrony bocznej SICT Inside

  • system Pivot Link
  • Britax Römer Premium Line Made in Germany

  • łatwy w obsłudze mechanizm obrotu

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX

  • możliwe problemy z dopasowaniem wkładki redukcyjnej w wersji Dualfix i-Size (brak możliwości odpięcia reduktora pod główkę, co nie sprawdza się przy wysokich, a drobnych dzieciach)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką


 

 

 

7. Cybex Sirona S i-Size

Sirona S to obecnie jeden z najpopularniejszych fotelików obrotowych na rynku. Miękkie siedzisko, dobra pozycja dla śpiochów oraz świetny design to cechy, którymi ten fotelik może się poszczycić. Do tego dobre wyniki w testach ADAC i ergonomiczna wkładka dla drobnych maluchów.

Plusy  Minusy
  • najlepsza w rankingu ochrona boczna

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki zagłówek

  • technologia ER-TECH obniżająca przeciążenia działające na odcinek szyjny kręgosłupa przy ustawieniu fotelika przodem

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu

  • mechanizm regulacji zagłówka umieszczony w trudno dostępnym miejscu, choć nie korzysta się z niego na co dzień

  • nisko osadzone siedzisko może ograniczać widoczność dla dziecka w niektórych autach

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska do pozycji pionowej

 

 

 

8. Recaro Zero.1 i-Size

Zero.1 jest jednym z pierwszych fotelików obrotowych, które potwierdziły swoje bezpieczeństwo w testach ADAC. Firmy Recaro nikomu nie trzeba przedstawiać, a Zero.1 to zwieńczenie ich dzieła i przysłowiowa wisienka na torcie.

Plusy  Minusy
  • najlepszy w rankingu w zderzeniu czołowym z foteli dwukierunkowych

  • zaawansowany system ochrony bocznej ASP

  • najwyższe siedzisko w zestawienie (świetnie sprawdza się przy wysokich dzieciach)

  • mechanizm obrotu można obsługiwać jednym palcem

  • otwarte siedzisko w obszarze pleców zapobiegające nadmiernemu poceniu się dziecka

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • uprząż w systemie HERO, zapobiega zsuwaniu się pasów naramiennych

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiły się o element ramy)

  • stosunkowo małe wychylenie tyłem do kierunku jazdy

 

 

 

 

9. Nuna Rebl Plus 

Nuna Rebl Plus to fotelik, który na naszym rynku jest na razie bardzo niedoceniony. Model ten otrzymał dobre wyniki w testach, a przy tym został on wykonany bardzo starannie. Warto też dodać, że wyposażono go w modułową wkładkę redukcyjną a w zestawie z fotelikiem, producent dodaje letnią tapicerkę. Rebl Plus to bart bliźniak fotelika Norr, z tą różnicą że może on posłużyć również przodem do kierunku jazdy.

Plusy  Minusy
  • obszerne siedzisko

  • system wentylacji po bokach siedziska

  • dodatkowa tapicerka letnia w zestawie z fotelikiem

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • siedzisko ustawione dość wysoko

  • dobre wychylenie

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • cena (dość wysoka w porównaniu z innymi modelami tego segmentu – choć należy pamiętać że w zestawie jest dodatkowa tapicerka)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiły się o element ramy)

 

 

 

 

 

10. Maxi-Cosi Axissfix AIR

jeśli ktoś szuka najbardziej innowacyjnego i nowoczesnego produktu, to jest nim właśnie ten fotelik. Axissfix AIR to pierwszy na świecie model fotelika wyposażony w poduszki powietrzne wbudowane w pasy naramienne.

Plusy  Minusy
  • prawdziwe poduszki powietrzne dodatkowo chroniące kręgosłup dziecka

  • najlepszy w rankingu w zderzeniu czołowym z foteli dwukierunkowych

  • zajmuje bardzo mało miejsca w samochodzie

  • bardzo wysoka rama antyrotacyjna

  • dobra widoczność dla dziecka

  • dożywotnia gwarancja (po zarejestrowaniu)

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • cena (choć przypominamy że jest to fotelik z poduszkami powietrznymi)

  • małe siedzisko

  • jazda tyłem tylko do 87 cm

  • małe wychylenie tyłem do kierunku jazdy

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl