facebook

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik obrotowy" wg Centrum Fotelików 2020 / 1

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik obrotowy" wg Centrum Fotelików 2020 / 1

Kolejna runda testów ADAC = kolejna aktualizacja naszego rankingu. W oparciu o nowo przetestowane modele, prezentujemy ranking pod tytułem "Najlepszy fotelik obrotowy". Oczywiście najlepszy fotelik to taki, który oprócz wysokich wyników w testach zderzeniowych pasuje również do auta i dziecka. Pomimo iż, wszystkie modele, które znalazły się w naszym rankingu to według nas produkty, które warto brać pod uwagę podczas poszukiwania siedziska dla pociechy, to przymiarka przed zakupem jest jak najbardziej wskazana. Dopiero wtedy można podjąć świadomą i dobrą decyzję.  

Poprzez fotelik obrotowy który jest tematem przewodnim tego artykułu, rozumiemy taki fotelik dla dziecka, który po zamontowaniu może zostać obrócony w stronę drzwi lub środka auta co znacznie ułatwia wkładanie i wyciąganie malucha. Do rankingu trafiło 10 modeli, które spośród obrotówek uzyskały najwyższe oceny w niezależnych testach zderzeniowych ADAC. Zestawienie obejmuje produkty, które w dniu publikacji są dostępne w sprzedaży, dlatego te które nie są już produkowane ( np. GB Vaya i-Size, Recaro Zero.1, Nuna Rebl Plus) nie zostały wzięte pod uwagę - co nie oznacza, że przestały one być bezpieczne. Oprócz tego, wybieraliśmy z tych modeli, które pozwalają na przewożenie dzieci w pełnym zakresie wagowym tyłem do kierunku jazdy (RWF) lub w obu kierunkach. Przypominamy, że przewożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy jest jest nawet 5 razy bezpieczniejsze niż jazda przodem!

Każdy ranking Centrum Fotelików opiera się na modelach, które mamy w swojej ofercie, dzięki czemu mieliśmy okazję poznać ich mocne i słabsze strony nie tylko w teorii, ale również w praktyce. O kolejności decyduje średnia arytmetyczna wyciągnięta z wyniku testu zderzenia czołowego i bocznego, choć różnice pomiędzy poszczególnymi produktami są małe. Zwróćcie uwagę, że tak naprawę pomiędzy pozycjami 1 a 9 jest zaledwie 0,65 punktu różnicy - to naprawdę niewiele. W przypadku remisu wyższą pozycję przyznajemy modelowi, którego testy są świeższe.

Zakres ocen:

  • 0,5-1,5 - bardzo dobry
  • 1,6-2,5 - dobry
  • 2,6-3,5 - zadowalający
  • 3,6-4,5 - dopuszczający
  • 4,6-5.5 - niedostateczny

Jednocześnie pragniemy jak zwykle przypomnieć, że rankingi, tabele i inne tego typu zestawienia to z reguły tylko liczby, które nie znaczą wiele, jeżeli fotelik dla malucha nie jest prawidłowo dobrany lub nieprawidłowo użytkowany. Każdy błąd związany z nieprawidłowym montażem lub użytkowaniem fotelika prowadzi do drastycznego obniżenia poziomu bezpieczeństwa. O błędach popełnianych przez rodziców pisaliśmy w artykule: Bezpieczny fotelik to za mało.

W salonach Centrum Fotelików zawsze możecie liczyć na pomoc naszych techników. Z doświadczenia wiemy, że nie istnieje jeden "najlepszy" fotelik samochodowy, który pasowałby zawsze i w każdej sytuacji. Dzieci są różne, podobnie jak auta, wymagania i oczekiwania, które przed fotelikiem stawia rodzic. Właśnie dlatego do każdego doboru podchodzimy indywidualnie i właśnie dlatego wizyta w specjalistycznym sklepie i przymiarka to jedyna słuszna droga.

Omówienie wyników testów ADAC w 2019 roku możecie znaleźć klikając tutaj: WIOSNA 2019 / JESIEŃ 2019
Omówienie wyników testów ADAC w 2020 roku możecie znaleźć klikając tutaj: WIOSNA 2020

 

Miejsce

Model fotelika

Zderzenie
czołowe

Zderzenie
boczne

Ocena
średnia

Rok
testów

1 Britax Römer Swingfix M i-Size 1,0  1,7 1,35 2018
2 BeSafe iZi Twist / iZi Twist B
1,4 1,4 1,40 2020
3 Cybex Sirona Z R i-Size + baza "Z" 1,7 1,2 1,45 2019
4 Joie i-Spin 360 2,4 0,8 1,60 2019
5 Cybex Sirona Z i-Size + baza Z 2,4 1,3 1,85 2019
6 Nuna Norr 1,6 2,3 1,95 2019
7 Britax Römer Dualfix i-Size / Dualfix M i-Size 2,1 1,8 1,95 2018
8 Cybex Sirona S i-Size 2,9 1,0 1,95 2018
9 Britax Römer Dualfix 2R 2,1 1,9 2,00 2020
10 Joie Spin 360 2,3 2,8 2,55 2017

 

1. Britax Römer Swingfix M i-Size (61-105 cm) ≤18 kg

Swinfgix M i-Size to fotelik obrotowy, który pozwala na przewożenie dzieci wyłącznie tyłem do kierunku jazdy. Dzięki temu fotelik otrzymał nie tylko bardzo wysokie wyniki w testach ADAC, ale zaliczył również Test Plus. Otwarty zagłówek fotelika w kształcie litery V daje maluchowi sporo swobody oraz możliwość szerszej obserwacji otoczenia. Dodatkowym atutem jest również głębokie siedzisko oraz regulowana rama antyrotacyjna, co powoduje, że Swingfix M i-Size oferuje sporo miejsca na nogi w swojej klasie.

PLUSY MINUSY
  • najlepszy wynik w testach zderzenia czołowego ADAC 2018/1

  • sporo miejsca na nogi

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie do oparcia kanapy oraz nieco zwiększa przestrzeń na nogi dziecka)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • zaliczony Test PLUS

  • otwarty zagłówek

  • dodatkowy system ochrony bocznej SICT Inside

  • system Pivot Link
  • Britax Römer Premium Line Made in Germany

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • cena

  • głębokie siedzisko może być problemem w przypadku bardzo drobnych dzieci

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką

 

2. BeSafe iZi Twist (61-105 cm) / iZi Twist B (40-105 cm) ≤18 kg

iZi Twist to nowa koncepcja norweskiego producenta, która nieco namieszała w segmencie fotelików dla dzieci do 4 roku życia. Wszystko za sprawą zastosowanej w foteliku technologi Universal Level, dzięki której iZi Twist oferuje bardzo dobre wychylenie siedziska w większości samochodów niezależnie od profilu kanapy. Ponadto iZi Twist w wersji "B" posiada w zestawie specjalny moduł przeznaczony do przewożenia noworodka, dzięki czemu jako jeden z niewielu fotelików na rynku jest w stanie realnie zastąpić nosidełko. Ponadto iZi Twist w obu wersja zaliczył Test Plus.

*Zdjęcie prezentuje model iZi Twist (61-105cm)

PLUSY MINUSY
  • 5/5 w teście zderzenia czołowego i bocznego

  • zaliczony Test Plus
  • Universal Level Technology - system dzięki któremu fotelik oferuje takie samo ustawienie w niemal każdym samochodzie

  • bardzo dobre wychylenie siedziska
  • dodatkowy element ochrony bocznej nakładany na bok fotelika

  • technologia Dynamic Force Abrsorber - specjalna konstrukcja zagłówka pochłaniająca energię

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • wkładka redukcyjna Newborn Hugger dla noworodków w przypadku modelu iZi Twist B

  • dobry układ wkładek redukcyjnyjch w przypadku modeli iZi Twist pozwalający na zapięcie drobnych dzieci

  • dość wysoko umieszczone siedzisko dzięki czemu dziecko może mieć lepszą widoczność

  • mechanizm obrotu można obłsugiwać jedną ręką

  • głęboki zagłówek dobrze trzymający głowę dziecka
  • cena

  • nieco bardziej czasochłonny demontaż fotelika

 

3. Cybex Sirona Z R i-Size + baza Z (45-105 cm) ≤18 kg

Sirona Z "R" to fotelik obrotowy stanowiący drugą część zestawu modułowego. Przygodę z obrotową bazą "Z" rozpocząć można wpinając na nią fotelik Cloud Z i-Size przeznaczony dla noworodków, a następnie większe siedzisko, które posłuży do około 4 roku życia. Sirona Z "R" to siedzisko które pozwala na przewożenie dziecka wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, co miało bezpośredni wpływ na bardzo wysokie wyniki w testach ADAC.

PLUSY MINUSY
  • 5/5 w teście zderzenia bocznego

  • dobre wychylenie siedziska

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • zintegrowany system dodatkowej ochrony boczne L.S.P.
  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • mechanizm obrotu można obłsugiwać jedną ręką

  • dźwiękowy sygnalizator prawidłowego ustawienia nogi podpierającej

  • część zestawu modułowego wraz z fotelikiem dla noworodka Cloud Z i-Size
  • cena
  • stosunkowo nisko osadzone siedzisko

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska fotelika do pozycji pionowej


4. Joie i-Spin 360 (40-105 cm) ≤19 kg

Joie i-Spin to obecnie flagowy fotelik obrotowy w ofercie tego brytyjskiego producenta. W tym przypadku Joie postawił konkurencji poprzeczkę bardzo wysoko, łącząc przystępną, jak na fotelik obrotowy cenę z bardzo wysokimi notami w testach ADAC.

PLUSY MINUSY
  • 5/5 w teście zderzenia bocznego

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • dodatkowy system ochrony bocznej Guard Surround Safety

  • mechanizm obrotu można obłsugiwać jedną ręką

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • ergonomicznie zaprojektowane wkładki redukcyjne

  • głęboki zagłówek dobrze trzymający głowę dziecka
  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • cena (jeden z najtańszych fotelików obrotowych z oceną 4/5 w testach ADAC)

  • minimalnie większy zakres wagowy fotelika (do 19 kg)

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu
  • brak ramy antyrotacyjnej

  • stosunkowo mniej miejsca na nogi w porównaniu z innymi modelami w rankingu

  • zagłówek jest stosunkowo wąski co może nieco ograniczać swobodę dziecka


5. Cybex Sirona Z i-Size + baza Z (45-105 cm) ≤18 kg

Sirona Z to brat bliźniak modelu Sirona Z "R" z tą różnicą że, w tym modelu dziecko może być przewożone również przodem do kierunku jazdy od 15 miesiąca życia. Przykład modelu Sirona Z i Sirona Z "R" bardzo dobrze prezentuje różnice pomiędzy bezpieczeństwem jakie zapewnia fotelik tyłem do kierunku jazdy w porównaniu z fotelem przodem w przypadku zderzenia czołowego.

PLUSY MINUSY
  • 5/5 w teście zderzenia bocznego

  • dobre wychylenie siedziska

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • magnesy do przytrzymania pasów podczas zapinania dziecka

  • zintegrowany system dodatkowej ochrony boczne L.S.P.
  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • dźwiękowy sygnalizator prawidłowego ustawienia nogi podpierającej

  • mechanizm obrotu można obłsugiwać jedną ręką

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu

  • technologia ER-TECH obniżająca przeciążenia działające na odcinek szyjny kręgosłupa przy ustawieniu fotelika przodem do kierunku jazdy

  • część zestawu modułowego wraz z fotelikiem dla noworodka Cloud Z i-Size
  • stosunkowo nisko osadzone siedzisko

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska fotelika do pozycji pionowej

 

6. Nuna Norr (40-105 cm) ≤18 kg

Nuna Norr to trzeci fotelik obrotowy w naszym zestawieniu, który poza testami ADAC może pochwalić się pozytywnym wynikiem Test Plus. Fotelik przeznaczony jest do przewożenia dziecka wyłącznie tyłem do kierunku jazdy, a spora ilość wkładek redukcyjnych pozwala na odpowiednie dostosowania siedziska, nawet w przypadku drobnych maluchów. Oprócz tego w zestawie z fotelikiem jest dodatkowy komplet tapicerki oferującej lepszy komfort cieplny w upalne dni.

PLUSY MINUSY
  • obszerne siedzisko

  • system wentylacji po bokach siedziska

  • dodatkowa tapicerka letnia w zestawie z fotelikiem

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • siedzisko ustawione dość wysoko

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • mechanizm obrotu można obsługiwać jedną ręką

  • siedzisko obraca się o pełne 360 stopni - przydatna funkcja w autach trzydrzwiowych
  • cena (dość wysoka w porównaniu z innymi modelami tego segmentu – choć należy pamiętać że w zestawie jest dodatkowa tapicerka)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiły się o element ramy)

 

7. Britax Römer Dualfix M i-Size (61-105 cm) / Dualfix i-Size (40-105 cm) ≤18 kg

Co do zasady Dualfix i-Size i Dualfix M i-Siz to jedno i to samo siedzisko. Różnica tkwi w tym, że Dualfix i-Size posiada na wyposażeniu wkładkę redukcyjną przeznaczoną do przewożenia najmniejszych maluchów (w teorii nawet noworodka). Dualfix jest bratem bliźniakiem fotelika Swingfix, z tą różnicą, że w tym przypadku siedzisko może zostać ustawione zarówno tyłem do kierunku jazdy (RWF) jak i przodem (FWF).

PLUSY MINUSY
  • stosunkowo dużo miejsca na nogi

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie do oparcia kanapy oraz nieco zwiększa przestrzeń na nogi dziecka)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • otwarty zagłówek oferujący dziecku sporo swobody

  • system ochrony bocznej SICT Inside

  • technologia Pivot Link
  • Britax Römer Premium Line Made in Germany

  • dobre wychylenie siedziska

  • wkładka redukcyjna w wersjii Dualfix i-Size

  • możliwe problemy z dopasowaniem wkładki redukcyjnej w wersji Dualfix i-Size (brak możliwości odpięcia reduktora pod główkę, co nie sprawdza się przy wysokich, a drobnych dzieciach)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką

 

8. Cybex Sirona S i-Size (45-105 cm)  ≤18 kg

Sirona S to obecnie jeden z najpopularniejszych fotelików obrotowych na rynku. Miękkie siedzisko, dobra pozycja dla śpiochów oraz świetny design to cechy, którymi ten fotelik może się poszczycić. Do tego wysokie wyniki w testach ADAC i ergonomiczna wkładka dla drobnych maluchów.

PLUSY MINUSY
  • 5/5 w teście zderzenia bocznego

  • dobre wychylenie siedziska

  • dobry układ wkładek redukcyjnych zwłaszcza dla najdrobniejszych dzieci

  • zabudowana rama antyrotacyjna

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach

  • technologia ER-TECH obniżająca przeciążenia działające na odcinek szyjny kręgosłupa przy ustawieniu fotelika przodem

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • dodatkowe ochraniacze pasów biodrowych

  • blokada do jazdy przodem w przypadku dzieci poniżej 75 cm wzrostu

  • mechanizm regulacji zagłówka umieszczony w trudno dostępnym miejscu, choć nie korzysta się z niego na co dzień

  • stosunkowo nisko osadzone siedzisko

  • obrót możliwy jedynie po ustawieniu siedziska do pozycji pionowej

 

9. Britax Römer Dualfix 2R 0-18 kg

Następna jednego z pierwszych fotelików obrotowych na rynku (Dualfix) to kolejny fotelik obrotowy w ofercie Britax Römer, który otrzymał wysokie noty w testach ADAC. W tym przypadku producent poprawił pewne niedociągnięcia z pierwszej odsłony tego siedziska - efekt jak najbardziej pozytywny, a do tego przystępna cena!

PLUSY MINUSY
  • otwarty zagłówek oferujący dziecku sporo swobody

  • technologia Pivot Link

  • cena

  • zajmuje stosunkowo mało miejsca w samochodzie
  • nieco mniejsze wymiary wewnętrzne siedziska

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać, aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką

 

10. Joie Spin 360 0-18 kg

Spin 360 to starszy brat jednego z najlepszych fotelików obrotowych - modelu i-Spin 360. W tym przypadku opcja bardziej budżetowa. Dobra propozycja dla osób poszukujących tańszego rozwiązania, jednocześnie nie chcących rezygnować z funkcji obrotu oraz dwóch kierunków jazdy.

PLUSY MINUSY
  • cena – jeden z najtańszych fotelików obrotowych pozytywnie ocenionych w testach ADAC

  • głęboki zagłówek dobrze trzymający głowę dziecka

  • fotelik zajmuje mało miejsca w samochodzie w przypadku ustawienia tyłem do kierunku jazdy

  • dobre wychylenie siedziska

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • stosunkowo wysoko umieszczone siedzisko
  • mała ilość miejsca na nogi w jeździe tyłem lub większa, ale z mało stabilnym montażem w samochodzie 

  • brak ramy antyrotacyjnej

  • utrudniony dostęp do mechanizmu obrotu i wychylenia podczas ustawienia fotelika tyłem do kierunku jazdy

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl