facebook

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik tyłem do kierunku jazdy RWF" według Centrum Fotelików 2019

AKTUALIZACJA: Ranking "Najlepszy fotelik tyłem do kierunku jazdy RWF" według Centrum Fotelików 2019

Każdy rok przynosi nam jakieś fotelikowe nowości. Rosnąca świadomość rodziców w kwestii wyboru dobrego fotelika, sprawia że producenci prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowszych i bezpieczniejszych konstrukcji. To co cieszy najbardziej, to fakt, że na rynku pojawia się coraz więcej fotelików tyłem do kierunku jazdy, czyli tzw. RWF (z ang. Rear Way Facing).

Pisaliśmy już nie raz o przewadze jaką ma fotelik tyłem do kierunku jazdy (RWF) nad tym, który jest przodem, niemniej jednak dla przypomnienia jest to obecnie najlepszy sposób na zapewnienie bezpieczeństwa małemu podróżnikowi, zwłaszcza w przypadku zderzenia czołowego. Dzieje się tak dlatego, że w trakcie tzw "czołówki" przeciążenia jakim poddane jest ciało dziecka rozkładane są na powierzchni pleców i zagłówka fotelika.

Każdy rok poza nowościami przynosi nam także nowe rundy testów zderzeniowych organizowanych przez ADAC. Rok 2019 nie był pod tym względem gorszy, co pozwala nam zaktualizować ranking, w którym staramy się wybrać najlepszy pod względem bezpieczeństwa fotelik tyłem do kierunku jazdy. Wielkich zmian nie ma, ale nasze zestawienie zostało wzbogacone o kilka nowych modeli.

Kryteria jakimi kierujemy się chcąc wybrać "najlepszy" fotelik RWF są takie same jak w poprzednim rankingu (dostępny TUTAJ). Dla przypomnienia, warunkiem koniecznym do tego, aby fotelik trafił do naszego zestawienia jest zaliczony Test Plus (o kryteriach testu możecie poczytać TUTAJ) oraz pozytywny wynik za bezpieczeństwo w testach ADAC. Kolejność fotelików uzależniliśmy od średniej wyciągniętej z oceny "czołówki" i zderzenia bocznego jakie dany model osiągnął w próbach dynamicznych. W związku z tym, że ADAC to niemiecka organizacja, skala ocen jest odwrotna do tej znanej nam ze szkoły. Tutaj im niższy wynik tym lepiej. Skala zaczyna się od 0.5 a kończy na 5.5.

Przypominamy również, że jest to ranking najlepszych fotelików tyłem do kierunku jazdy, co oznacza, że każdy model który tu trafił wypada w testach bezpieczeństwa zdecydowanie powyżej normy. Każdy z modeli jest warty uwagi pod warunkiem, że pasuje on do auta i dziecka. Pamiętajcie, że testy to tylko cyferki i żaden ranking nie wskaże Wam jednoznacznie modelu, który powinniście wybrać. Taką decyzję należy poprzedzić przymiarką. O tym jak wygląda fachowy dobór fotelika możecie przeczytać TUTAJ

 

 

Miejsce

Model fotelika

Zderzenie
czołowe

Zderzenie
boczne

Ocena
średnia

Rok
testów

1 BeSafe iZi Kid X3 i-Size 1,2 0,7 0,95 2019
2 Britax Römer Swingfix i-Size / Swingfix M i-Size 1,0 1,7 1,35 2018
3 BeSafe iZi Modular RF i-Size + baza Modular 1,7 1,4 1,55 2019
4 Concord Reverso Plus i-Size 1,2 2,0 1,6 2016
5 Klippan Kiss 2 Plus 1,2 2,4 1,8 2017
6 Britax Römer Max-Way Plus 1,9 1,9 1,9 2019
7 Nuna Norr 1,6 2,3 1,95 2019
8 Maxi-Cosi Pearl ONE + baza FamilyFix One 2,0 2,5 2,25 2018
9 Britax Römer Max Way 1,5 3 2,25 2013

 

 

 

 

 

1. BeSafe iZi Kid X3 i-Size

Zdecydowany faworyt naszego zestawienia. iZi Kid X3 wypadł rewelacyjnie, podobnie jak jego poprzednik model X2, zarówno w "czołówce" jak i zderzeniu bocznym (za oba testy otrzymał 5/5). Jest to także fotelik tyłem do kierunku jazdy, który oferuje możliwość regulacji miejsca na nogi dziecka, co w zasadzie jest rzadkością wśród modeli montowanych za pomocą systemu ISOFIX.

Plusy  Minusy
  • najlepszy wynik ogólny bezpieczeństwa w testach ADAC 2019

  • najlepsza w rankingu ochrona przy zderzeniu bocznym

  • dodatkowy element ochrony bocznej SIP+
  • bardzo dużo miejsca na nogi (możliwość regulacji podczas montażu)

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie jej do krzywizny oparcia kanapy)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • bardzo wysoko umieszczone siedzisko dające dziecku dużą widoczność podczas jazdy

  • fotel objęty programem wymiany powypadkowej
  • magnesy przytrzymujące pasy naramienne, ułatwiające wkładanie i wyciąganie dziecka

  • wkładka dla mniejszych dzieci w zestawie
  • stosunkowo małe wychylenie siedziska

  • w mniejszych samochodach może zajmować sporo miejsca, znacznie więcej niż inne foteliki montowane przez ISOFIX (zwłaszcza po powiększeniu miejsca na nóżki dla dziecka)

 

 

 

2. Britax Römer Swingfix i-Size / Swingfix M i-Size

Swingfix i-Size i Swingfix M i-Size to zasadniczo jedno i to samo siedzisko. Z tą różnicą że jeden z nich (Swingfix i-Size) posiada na wyposażeniu wkładkę redukcyjną przeznaczoną do przewożenia najmniejszych maluchów (w teorii nawet noworodka). Poza świetnymi wynikami w testach Swingfix może pochwalić się również obrotem siedziska co znacząco ułatwia kwestię wkładania i wyciągania dziecka.

Plusy  Minusy
  • najlepszy wynik w testach zderzenia czołowego ADAC 2018/1

  • sporo miejsca na nogi

  • regulowana rama antyrotacyjna (pozwala na dostosowanie do oparcia kanapy oraz nieco zwiększa przestrzeń na nogi dziecka)

  • wysokie i obszerne siedzisko

  • zaliczony Test PLUS

  • otwarty zagłówek

  • dodatkowy system ochrony bocznej SICT Inside

  • system Pivot Link
  • Britax Römer Premium Line Made in Germany

  • łatwy w obsłudze mechanizm obrotu

  • bardzo dobre wychylenie siedziska (jedno z największych wychyleń spośród fotelików tyłem zapinanych za pomocą ISOFIX)

  • cena

  • możliwe problemy z dopasowaniem wkładki redukcyjnej w wersji Swingfix i-Size (brak możliwości odpięcia reduktora pod główkę, co nie sprawdza się przy wysokich, a drobnych dzieciach)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiały się o element ramy)

  • brak możliwości obsługi obrotu jedną ręką

 

 

  alt=

3. BeSafe iZi Modular RF i-Size + baza Modular

Kolejny fotelik RWF rodem ze Skandynawii. Tym razem BeSafe w nieco innej odsłonie niż model iZi Kid X3. O ile Modular również został wyposażony w możliwość regulacji miejsca na nogi podczas montażu, to jest to również część rodzinnego konceptu 2 w 1, gdzie baza ISOFIX kompatybilna jest nie tylko z siedziskiem do 4 roku życia, ale również z fotelikiem dla noworodka (iZi Go Modular X1) - zdjęcie przedstawia samo siedzisko bez bazy ISOFIX.

Plusy  Minusy
  • bardzo wysokie wyniki w testach zderzenia bocznego (drugi wynik w naszym rankingu)

  • dodatkowy element ochrony bocznej SIP+
  • bardzo dużo miejsca na nogi (możliwość regulacji wysunięcia ramy antyrotacyjnej podczas montażu)

  • wysokie siedzisko

  • stosunkowo wysoko umieszczone siedzisko

  • fotel objęty programem wymiany powypadkowej
  • magnesy przytrzymujące pasy naramienne, ułatwiające wkładanie i wyciąganie dziecka

  • bardzo duże wychylenie siedziska (jedno z najlepszych wychyleń z pośród RWF)

  • 2 wkładki dla mniejszych dzieci w zestawie

  • część zestawu modułowego wraz z fotelikiem dla noworodka iZi Go Modualr X1
  • cena

  • stosunkowo płytkie siedzisko

 

 


 

4. Concord Reverso Plus i-Size

Reverso Plus to fotelik tyłem do kierunku jazdy, który może poszczycić się zdecydowanie najprostszym i najszybszym systemem montażu. Dodatkowo jest to też jeden z niewielu modeli montowany za pomocą systemu ISOFIX, którego zakres wagowy został rozszerzony aż do 23 kg

Plusy  Minusy
  • bardzo prosty, szybki i intuicyjny montaż

  • sporo miejsca na nóżki
  • rama antyrotacyjna, która sama dostosuje się do oparcia kanapy

  • fotel objęty programem wymiany powypadkowej
  • otwarty zagłówek

  • bezstopniowy mechanizm regulacji odchylenia

  • bardzo lekka konstrukcja fotelika
  • możliwe problemy z dopasowaniem wkładki redukcyjnej (brak możliwości odpięcia reduktora pod główkę, co nie sprawdza się przy wysokich, a drobnych dzieciach)

  • trzypunktowe pasy fotelika do których trzeba przywyknąć

  • pracochłonny mechanizm regulacji pochylenia oparcia

 

 

 

 

 

5. Klippan Kiss 2 Plus

Kiss to fotelik inny niż wszystkie. Poza możliwością montażu zarówno za pomocą systemu ISOFIX jak i za pomocą 3 pkt pasa samochodowego, Kiss 2 Plus może w szybki sposób stać się poręcznym nosidełkiem (jeden z niewielu fotelików RWF, który może służyć już od pierwszych dni życia), wózkiem, a nawet sankami, a dzięki swoim możliwościom montażowym może sprawdzić się w niejednym aucie.

Plusy  Minusy
  • dwa systemy montażu ISOFIX lub 3 pkt pas samochodowy

  • sporo miejsca na nóżki dziecka

  • sporo wkladke redukcyjnych

  • możliwość wypięcia siedziska z bazy i używania jako oddzielnego fotelika (do 10 kg)

  • dobre wychylenie siedziska

  • siedzisko fotelika po wypięciu z bazy może służyć jako nosidełko, wózeczek lub sanki
  • manualna regulacja wysokości pasów

  • specyficzna stylistyka

 

 

 

 

 

 

6. Britax Römer Max Way Plus

Max Way Plus to poprawiona wersja popularnego fotelika RWF - Max Way. Siedzisko fotelika w zasadzie nie zmieniło się, ale wersja Plus została wzbogacona o głębszy zagłówek oraz dodatkowy system ochrony bocznej SITC co znacząco poprawiło wyniki fotelika w testach zderzenia bocznego.

Plusy  Minusy
  • wydłużony okres użytkowania (fotelik do 25 kg)

  • możliwość regulacji miejsca na nóżki dziecka podczas montażu

  • dodatkowy system ochrony bocznej SICT

  • możliwość zapięcia fotelika za pomocą 2 lub 3 punktowego pasa samochodowego

  • wysokie siedzisko

  • cena

  • możliwość uzyskania dużego wychylenia -  opcjonalnie dostępny klin/podkładka

  • zajmuje stosunkowo mało miejsca w samochodzie w porównaniu do innych RWF do 25 kg

  • fotelik produkowany w Wielkiej Brytanii
  • stosunkowo trudny i czasochłonny montaż

    brak wkładki redukcyjnej może uniemożliwić odpowiednio mocne zapięcie drobnych dzieci (wkładka dostępna jako oddzielne akcesorium)

  • w zależności od konfiguracji montażu (wychylenie, ilość miejsca na nogi dziecka) może zająć sporo miejsca w samochodzie


 

 

7. Nuna Norr

Nuna Norr to drugi fotelik obrotowy w naszym zestawieniu, który poza testami ADAC, może pochwalić się pozytywnym wynikiem Test Plus. Fotelik wyposażono w sporś ilość wkładek redukcyjnych, co pozwala na odpowiednie dostosowania siedziska, nawet w przypadku drobnych maluchów.

Plusy  Minusy
  • obszerne siedzisko

  • system wentylacji po bokach siedziska

  • dodatkowa tapicerka letnia w zestawie z fotelikiem

  • modułowa wkładka redukcyjna

  • siedzisko ustawione dość wysoko

  • dobre wychylenie

  • uchwyty przytrzymujące pasy naramienne przy wkładaniu dziecka

  • miękki, obudowany zagłówek, oferujący dobre trzymanie główki dziecka po bokach
  • cena (dość wysoka w porównaniu z innymi modelami tego segmentu – choć należy pamiętać że w zestawie jest dodatkowa tapicerka)

  • otwarta rama antyrotacyjna (podczas obrotu należy uważać aby nie nóżki dziecka nie zaczepiły się o element ramy)

 

 

 

 

 

8. Maxi Cosi Pearl One z bazą FamilyFix One

Pearl One to fotelik, który jest jednocześnie częścią zestawu Family Concept. Baza montażowa początkowo służy do instalacji nosidełka Maxi-Cosi Pebble Pro lub Maxi-Cosi Rock, dzięki czemu cały zestaw może posłużyć już od pierwszych dni po narodzeniu dziecka. Fotelik posiada również swój odpowiednik montowany zarówno tyłem jak i przodem do kierunku jazdy - 2wayPearl.

Plusy  Minusy
  • duże, głębokie siedzisko

  • system Easy In - automatyka zintegrowanych pasów fotelika, ułatwiająca wkładanie i wyciąganie dziecka

  • elektroniczne wskaźniki prawidłowego zapięcia fotelika w samochodzie

  • dobre wychylenie siedziska

  • baza montażowa ISOFIX jest kompatybilna z nosidełkami Maxi-Cosi, dzięki czemu zestaw może być używany od urodzenia

  • fotel objęty programem wymiany powypadkowej
  • brak wkładki dla mniejszych, drobnych dzieci


 

 

 

9. Britax Römer Max-Way

Spośród fotelików, które pozytywnie przeszły zarówno test ADAC i Test Plus, Max-Way i jego brat bliźniak Max-Way Plus są jedynym fotelikami będącym w sprzedaży, które do montażu używają pasa samochodowego. Świetna alternatywna do aut nie wyposażonych w system ISOFIX oraz rodziców, którzy szukają fotelika z większym limitem wagowym czyli po prostu na dłużej.

Plusy  Minusy
  • wydłużony okres użytkowania (fotelik do 25 kg)

  • możliwość regulacji miejsca na nóżki dziecka podczas montażu

  • możliwość zapięcia fotelika za pomocą 2 lub 3 punktowego pasa samochodowego

  • wysokie siedzisko

  • cena

  • możliwość uzyskania dużego wychylenia -  opcjonalnie dostępny klin/podkładka

  • zajmuje stosunkowo mało miejsca w samochodzie w porównaniu do innych RWF do 25 kg

  • fotelik produkowany w Wielkiej Brytanii
  • stosunkowo trudny i czasochłonny montaż

  • brak wkładki redukcyjnej może uniemożliwić odpowiednio mocne zapięcie drobnych dzieci

  • płytki zagłówek

  • w zależności od konfiguracji montażu (wychylenie, ilość miejsca na nogi dziecka) może zająć sporo miejsca w samochodzie

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl